Blogger Templates

FEEDJIT Live Traffic Feed

3/29/2011

sesuatu yang harus dihargai


not bad

walau apa-apapun terjadi teruk baik cemerlang itu semua kehendak Ilahi
kesungguhan dan itu sahaja yang kita dapat lakukan .
keputusannya dari Allah ,
kita hanya mampu merancang , tapi Tuhan yang mengetahui akan apa terjadi .

baik buruk keputusan , semuanya ada hikmah disebaliknya

kau hebat , aku apa kurangnya not so bad .
just subjek yang aku tak seberapa minat sahaja , aku score tapi berhasil .
tak perlu cerita .

sekarang aku merancang berdasarkan keputusan yang aku dapat ,
dan itu mungkin jalan aku untuk terus berjuang .
Asasi Sains Hayat tak dapat aku teruskan , tetapi Asasi Kejuruteraan
hampir ke destinasi aku selepas SPM , aku terus berdoa agar cita-citaku tercapai .

alhamdulillah , aku dapat result baik , tak penuh dengan A pun tak apa .
itu sahaja usaha aku , dan itu keputusannya .
a lot of B+'s ( fizik , kimia , addmath , bm ) dan memenuhi syarat IPTA sudah .
tak semestinya banyak A's , pasti dapat apa yang dia mahu ,
kena juga tengok subjek yang lain .

macam Biologi , aku just tolak tepi masuk sungai , and then masuk
Kejuruteraan , boleh juga ,
budak aliran Sains boleh masuk Sastera , tapi aliran Sastera tak boleh masuk Sains .
itu sahaja keistimewaan aliran Sains .
fikir-fikir dulu sebelum masuk aliran Sastera .
banyak lagi contoh , lagi-lagi masa nak pilih course kat upu .

ada yang result kurang baik , boleh juga amik diploma perakaunan ,
walaupun dia aliran sains dulu .
tapi ikut kehendak minat juga , kalau minat tapi tak boleh catch up ,
tak guna juga , semua berkait-kait .


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...