Blogger Templates

FEEDJIT Live Traffic Feed

2/12/2011

Disebalik Hari Valentine

SAY NO TO VALENTINES MUSLIM DO NOT CELEBRATE IT

"VALENTINE" adalah nama seorang paderi . Namanya Pedro St. Valentino . 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari ' kasih sayang ' kerana padanya Islam adalah ZALIM!!! Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine .

PRINSIP / DASAR ;
Valentine Day adalah suatu perayaan yang berdasarkan kepada pesta jamuan 'supercalis' bangsa Romawi kuno di mana setelah mereka masuk Agama Nasrani (kristian) , maka berubah menjadi 'acara keagamaan' yang dikaitkan dengan kematian St. Valentine .

PANDANGAN ISLAM ;
Sebagai seorang muslim tanyakanlah pada diri kita sendiri, apakah kita akan mencontohi begitu saja sesuatu yang jelas bukan bersumber dari Islam ?

Firman Allah s.w.t : “ Dan janglah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungjawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)

Dalam Islam kata “tahu” bererti mampu mengetahui dengan seluruh pancaindera yang dikuasai oleh hati . Pengetahuan yang sampai pada taraf mengangkat isi dan hakikat sebenarnya . Bukan hanya sekadar dapat melihat atau mendengar . Bukan pula sekadar tahu sejarah, tujuannya , apa , siapa , bila , bagaimana , dan di mana , akan tetapi lebih dari itu .

Oleh kerana itu Islam amat melarang kepercayaan yang mengikut kepada suatu kepercayaan lain atau dalam Islam disebut Taqlid.

Hadis Rasulullah s.a.w:" Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu".

Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :"Barang siapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi "

bgtw : salah satu punca ; pergaulan bebas , seks bebas
kesan ; pembuangan bayi , HIV , AIDS , Islam dipandang HINA !

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...